Telefon 32 271 76 29    Email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Co warto wiedzieć o instalacji samochodowej LPG?

Anglojęzyczny skrót LPG, czyli Liquefied Petroleum Gas oznacza po prostu rodzaj ciekłego gazu (a właściwie mieszanki) takiego jak propan-butan, który stosuje się głównie jako paliwo samochodowe w pojazdach wyposażonych w ten rodzaj instalacji. LPG powstaje poprzez przeprowadzanie procesu rafinacji ropy naftowej lub też w trakcie wykonywania odwiertów dotyczących gazu ziemnego.

.Jeżeli chodzi o podział instalacji LPG, którą znajdziemy w naszych pojazdach, to dzieli się on na kilka odrębnych generacji i wymienić powinniśmy tutaj przede wszystkim:

  • LPG I generacji — rodzaj instalacji sterowanej manualnie;

  • LPG II generacji — pierwszy typ instalacji LGP, który sterowany jest elektronicznie;

  • LPG III generacji — ten rodzaj instalacji znajdziemy w pojazdach posiadających wielopunktowy wtrysk paliwa;

  • LPG IV generacji — instalacja ta zasilana jest przez gaz w postaci lotnej i znajdziemy ją w samochodach wyposażonych w system EOBD;

  • LPG V generacji — zasada działania tej generacji instalacji LPG oparta jest na gazie w formie ciekłej. Pojazdy, w których jest ona stosowana, muszą posiadać sekwencyjny wtrysk paliwa oraz katalizator i system EOBD.

Z jakich elementów składa się samochodowa instalacja LPG?

Instalacja LPG w samochodach powinna być montowana przez specjalistów posiadających odpowiednie do tego uprawnienia. Całość systemu LPG składa się z wielu bardzo różnorodnych elementów, wśród których powinny znajdować się:

  • parownik — to element odpowiedzialny za zmianę gazu LPG ze stanu ciekłego w gazowy;

  • zbiornik — służy do przechowywania paliwa, które zasila nasz pojazd;

  • wlew paliwa — specjalny element, dzięki któremu dostarczymy gaz LPG do zbiornika

  • filtry fazy lotnej oraz ciekłej — zadaniem obu filtrów jest zatrzymanie zanieczyszczeń odpowiednio w LPG fazy lotnej oraz fazy ciekłej;
  • wtryskiwacz — element odpowiedzialny za dostarczenie odpowiedniej ilości paliwa do kolektora;

  • wielozawór — ma za zadanie kontrolować poziom paliwa w zbiorniku

  • układ sterujący — odpowiada za dobór odpowiedniej mieszanki oraz ilości paliwa dostarczanego do kolektora.

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies. Szczegóły w naszej Polityce prywatności.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.